داستان برند Brand Story چیست؟
حقیقت سخت این است: داستان ها به اشتراک گذاشته می شوند زیرا مخاطبان آنها را جالب می دانند ، نه به این دلیل که به یک برند تعلق دارند. و احتمالاً ، بزرگترین چالش یک برند این است که چگونه توجه ، زمان و جذابیت مخاطبان پراکنده امروز را جلب کنیم.
پایگاه خبری دنیای برند، مهمتر از همه ، به نظر من ، داستان برند باید دارای سه عامل اصلی باشد: ارتباط ، حقیقت و معنی. و باید همیشه مردم محور باشد نه محصول گرا.
یک روایت تجاری با معنای وسیع برای جامعه ، برخورد بین هدف تجاری و بینش انسانی را تحقق می بخشد. هنگامی که حقیقت نام تجاری از طریق داستانهای مرتبط و معنادار با حقیقت مردم هماهنگ است ، ارزش ایجاد می کند.
بنابراین برندها باید مسیر روایت های معنادار را انتخاب کنند ، جایی که داستان هایی که بر اساس حقیقت و برای افراد واقعی ساخته شده است ، اثبات شده است که بسیار خوب کار می کنند. انتخابی که به طور مستقیم با هدف تجاری ، حرف و نقش آن در جهان و آنچه در ارتباط است و برای مخاطبان ارتباط دارد ، ارتباط دارد
بسیاری از مردم فکر می کنند که داستان برند Brand Story تاریخچه برند آنها است یا چیزی که در یک جلسه بازاریابی کار می کردید. آنها کاملا اشتباه نیستند این می تواند بخش مهمی از داستان برند شما باشد. در واقع، با این حال، داستان برند شما باید چیزی بسیار وسیع تر باشد.
داستان برند Brand Story یک روایت منسجم است که تمام حقیقتها، اتفاقات، تاریخچه و احساساتی را که توسط برند شما به وجود آمده است، در بر میگیرد.
بر خلاف تبلیغات سنتی، که در مورد نشان دادن و صحبت کردن در مورد برند شما، داستان باید واکنش احساسی را الهام ببخشد. چیزهایی که بر برند شما تاثیر می گذارند عبارتند از محصول، قیمت، تاریخ، کیفیت، بازاریابی، تجربه در فروشگاه، هدف، ارزش، محل، و مهمترین چیز، آنچه که دیگران در مورد شما می گویند.
داستان یک تصویر کامل از واقعیت ها، احساسات و تفاسیر است، که حتی بخشی از داستانتان به شما گفته نمی شود.
برعکس تبلیغات سنتی، که در مورد برند شما آگاهیرسانی میکند و برند شما را به نمایش درمیآورد؛ داستان برند بایستی یک واکنش احساسی را به مخاطب الهام ببخشد.
داستان برند Brand Story شما باید احساسات مخاطب را برانگیخته در ذهن وی ماندگار شود.
داستان برند Brand Story را با متون تبلیغاتی اشتباه نگیرید.
داستان برند Brand Story باید به گونهای باشد که مخاطب بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و هیچ شک و شبههای باقی نماند. در صورتی که در بیشتر اوقات محتواهایی که صرفاً به هدف تبلیغات تولید شدهاند، این ویژگی را ندارند.
در نهایت میتوان گفت اگر داستان برند Brand Story شما خلاقانه بوده، بر سر زبانها بیفتد و برای مخاطبان باورپذیر باشد، نشان دهندهی موفقیت شما در خلق آن داستان برند است.
برخی از مواردی که میتواند داستان برند شما را تشکیل دهد:
ویژگی داستان برند Brand Story:
در کنار محتوای منتشرشده توسط شما، داستان برند موارد زیر را هم شامل میشود:
محسن غلام پور مدیرمسئول مجله دنیای برند کارشناس شبکه ایران کالا